Protejarea bunei reputații a profesiei contabile prin supravegherea publică a guvernanței

Pe portalul Instanțelor de judecată se poate observa faptul că Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România este implicat în foarte multe cauze aflate pe rol. 

Litigiile sunt cu proprii membri, litigii de muncă, litigii cu instituții și autorități, toate la un loc confirmând că managementul actual al organizației s-a îndepărtat substanțial de la misiunea cu care a fost investit prin lege. 

O instituție care ar trebui să fie un reper al eticii și echilibrului a fost transformată, în ultimii 10 ani, într-o entitate conflictuală. Această situație se datorează faptului că, în lipsa supravegherii publice a guvernanței de la nivel central, un grup organizat a subordonat principiile fundamentale ale unei profesii de interes public privilegiilor și rețelelor care le aduc protecție și avantaje personale substanțiale celor ce fac parte din el.

Pe rolul Tribunalului București se află dosarele nr. 30757/3/2025 și 30678/3/2025, înregistrate în luna septembrie 2025, care au ca obiect anularea unor acte administrative emise de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, în sarcina Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR).

Membrii organizației nu au fost informați în legătură cu aceste deficiențe de guvernanță ale conducerii centrale. 

Totodată, pe portalul ANSPDCP, putem observa că mai multe entități membre ale Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România au fost sancționate ca urmare a faptului că nu au implementat măsuri tehnice și organizatorice adecvate în vederea asigurării unui nivel de securitate corespunzător riscului prelucrării datelor cu caracter personal.

Informațiile sunt de natură a afecta grav încrederea părților interesate în securitatea datelor și informațiilor prelucrate, în special date sensibile precum: numele, prenumele, codul numeric personal, seria și numărul cărții de identitate, semnătura, domiciliul, funcția și salariu de încadrare.

La cultivarea neîncrederii a contribuit semnificativ însăși conducerea centrală a Corpului profesional, aducând prejudicii imense propriilor membri. Din ambiția de a-și acoperi propriile ilegalități și de a distrage atenția de la acestea, conducerea Corpului a mediatizat calomnii la adresa avertizorilor și a instaurat o stare de alertă și de îngrijorare publică, slăbind încrederea părților interesate în securitatea serviciilor oferite în interes public.

Prin măsurile adoptate, inclusiv cele de comunicare, conducerea Corpului profesional a avut un comportament îndreptat împotriva propriilor membri. 

Aceasta nu a fost preocupată să ofere membrilor organizației suport educațional care să îi ajute să adopte măsuri de securitate adecvate.

Cursurile de pregătire profesională cu teme concrete privind măsurile de protecție a datelor cu caracter personal specifice profesiei contabile au fost inexistente în programele oferite membrilor organizației!

Acest lucru se datorează faptului că orice acțiune sau activitate care se desfășoară în cadrul guvernanței din ultimii 10 ani este subordonată exclusiv obținerii unor avantaje personale și de grup. 

În plus, conducerea organizației a instaurat și a întreținut o atmosferă de scandal public, în care a atras și presa plătită de cei din rețeaua cu obligații față de duetul Chivu-Șova, aducând imense prejudicii fiecărui membru al organizației. Este vorba despre inconștiență sau despre intenția vădită de consolidare a portofoliului de clienți în favoarea celor din grupul organizat? 

În ultima perioadă, se constată că singura măsură luată de conducerea organizației este preluarea obsesivă, pe rețelele social-media ale CECCAR, a unor comunicate ale DNSC (cu scopul evident de a deturna atenția de la problemele reale).

Faptul că acțiunile sau inacțiunile unei guvernanțe ineficiente afectează încrederea în securitatea serviciilor oferite de membrii Corpului profesional constituie un atentat grav la reputația organismului profesional înființat printr-o lege specială pentru a servi interesului public. 

Este mai mult decât evidentă necesitatea reglementării supravegherii în interes public a guvernanței de la nivel central, astfel încât organismul profesional să servească intereselor generale ale membrilor și reputația profesiei să fie protejată! 

Autoritățile publice au obligația legală de a dispune măsuri care să asigure cadrul legal de organizare și funcționare a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, astfel încât profesia de expert contabil și contabil autorizat să beneficieze din partea organismului profesional de suportul necesar exercitării activităților în condiții optime. 


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ineficiența organizatorică a CECCAR privind pregătirea profesională obligatorie!

Oligarhia din CECCAR prosperă în lipsa supravegherii și controlului

Interpelare Publica in urma comunicatului CECCAR din data de 2 iunie 2025, transmis tuturor membrilor experti contabili si contabili autorizati

Supravegherea publică, obligație a autorităților

Comunicare fără prestanța profesiei

CECCAR, excedent bugetar de 42 de ori mai mare

Investigarea Conferinței Naționale din 07 aprilie 2025

Scrisoare deschisa adresata Consiliului Superior CECCAR si conducerii abuzive a CECCAR reprezentata de Chivu Elena Ecaterina si Sova Robert Aurelian

Răspuns la tacticile conducerii abuzive a CECCAR de denigrare

Top 8 practici toxice care te forțează să-ți dai demisia din CECCAR